Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
JeanJacques
18 avril 2009

*PHILIP CATHERINE - Biography*du jazz européen

http://20gp.ovh.net/~philipca/site/index.html
*PHILIP CATHERINE - Biography*Num_riser0016

Philip Catherine has been on the forefront of the European jazz scene since the sixties. He has worked with great artists like Lou Bennett, Billy Brooks, Edgar Bateman, John Lee, Gerry Brown, Jean Luc Ponty, Larry Coryell, Alphonse Mouzon, Charlie Mariano, Niels Henning Orsted Pedersen, Kenny Drew, Dexter Gordon, Toots Thielemans, Stéphane Grappelli, Charles Mingus, Chet Baker, Tom Harrell, the rock group Focus. His unique approach and sound, his dedication to music and, above all, the highly emotional lyricism of expression in his playing and in his music, have been important and influential.

Philip Catherine was born in London in 1942. Coming from a musical family (his grandfather was first violin with the London Symphony Orchestra), he developed a musical ear from an early age. He took up the guitar after having heard George Brassens, and then started listening to all the great jazzmen of the period. Very soon he had the opportunity to meet some of them, and often play with them when they were performing in Belgium where his family had moved to by then.*
*Num_riser0104*PHILIP CATHERINE - Biographie de Philip Catherine a été mis sur le devant de la scène du jazz européen depuis les années soixante. Il a travaillé avec de grands artistes comme Lou Bennett, Billy Brooks, Edgar Bateman, John Lee, Gerry Brown, Jean Luc Ponty, Larry Coryell, Alphonse Mouzon, Charlie Mariano, Niels Henning Orsted Pedersen, Kenny Drew, Dexter Gordon, Toots Thielemans, Stéphane Grappelli, Charles Mingus, Chet Baker, Tom Harrell, le groupe rock Focus. Son approche unique et solide, son dévouement à la musique et, par-dessus tout, l'émotion lyrique d'expression dans son jeu et dans sa musique, ont été importants et influents. Philip Catherine est né à Londres en 1942. Venant d'une famille de musiciens (son grand-père était premier violon à l'Orchestre symphonique de Londres), il a développé une oreille musicale dès son plus jeune âge. Il a pris la guitare après avoir entendu George Brassens, et ensuite commencé à écouter les plus grands jazzmen de l'époque. Très vite, il a eu l'occasion de rencontrer certains d'entre eux, et souvent de jouer avec eux quand ils ont été performants en Belgique, où sa famille avait déménagé à l'époque.
P_catherine

Commentaires
JeanJacques